Tuesday, May 19, 2009

awal may dan kenduri kawin












pada awal may yang berlalu 2 minggu lepas, kenduri kawin telah berlangsung kat umah aku di kg. kenduri kawin tu milik adik aku yang merupakan anak ke-5 dalam keluarga aku. aku anak ke-4.

1 hb telah berlangsung di rumah keluarga sebelah perempuan. kendian 3hb kat umah aku di kg sokor, kok lanas. nak citer panjang-panjang pun dah hilang citernya sebab lama sangat delay nak tulis.


gambar yang banyak orang lelaki tu pastinya orang kg aku yang datang awal-awal pagi ke rumahku dan jadikan kedai kopi, eh tidak. diorang datang untuk bergotong royong menyiapkan kenduri kawin ni. amalan kg masih ada disini.

gambor yang banyak orang pompuan pulak adalah mereka-mereka yang sudah bergelar isteri di kg aku dan datang membantu keluarga ku menyetelkan kenduri ni. selalunya datang isteri datang suami sekali.

pastu gambor bersanding adik aku dirumah keluarga perempuan dengan di apit oleh adik kepada adik aku dan jiran sebelah rumah aku. asalnya diorang mintak aku tapi taknak lensa kamera asyik dok snap aku so aku bagi kat adik ke-6 yang kurang hensem sikit dari aku. hahahah

dan gambar keempat kedua ibu bapa aku bersama pasangan pengantin.


anyway, tahniah pada adik aku dan isterinya yang tercinta...

6 comments:

HidayahFadziL said...

adik abg wady? anak ke 5? abg wady nye kenuri bile plak? dan abg wady anak keberapa...

Mohd Razizi bin Arifin said...

selamat pengantin baru..ilmam ko kahwin d?tahniah2...demo plk bilo?

madaniahismail said...

eh,betol ke ni blog wady?awat ade pink2 color nih????

FAZRUL said...

longtime no see, sihat ko? wady no tepon kawe 0145140366, keep in touch.

Jai said...

Adoi wady... adik ko dah kahwin... ko bile pulak..

Inilah persoalan yang terpaksa ko hadapi jika adik ko kahwin dulu. Oleh itu aku kena gak kahwin dulu sebelum adik aku. huhu...

Anonymous said...

cepat lah kawin abg ad,
boring betul.
HAHA