Sunday, August 03, 2008

Kini aku bekerja

Kini aku bekerja, tiada terasa masa itu cukup.
Kini aku bekerja, aku masih risaukan cita-citaku yang lambat jalannya.
Kini aku bekerja, seimbangkah waktu belajarku dan kerja.
Kini aku bekerja, cukupkah waktu ibadahku padaNya.

Aku kini bekerja, tulis blog tentu jarang-jarang.
Aku kini bekerja, teman dan taulan lama terpaksa mengerti.
Aku kini bekerja, mereka yang jauh terasa semakin jauh.
Aku kini bekerja, tempat kerjaku dalam negeri sembilan.

Aku dan kerja, sebagai mata pencarian untuk sesuap nasi dan setitis air.
Aku dan kerja, menempuh pengalaman hidup berdikari.
Aku dan kerja, kini aku tahu apa erti penat seorang bapa dan tabah seorang ibu.
Aku dan kerja, aku pergi kerja dengan motor c 70 ku.

Aku, kerja dan dia. Dia adalah kenapa aku bekerja.
Aku, kerja dan dia. Dia mendorongi sepicing semangat untukku bekerja.
Aku, kerja dan dia. Sebab dia atau sebab nak cari makan ko ni. Cakap betul-betul.
Aku, kerja dan dia.Dua-dua kot. Hehehehe

Kerjaya diriku,mengenalkan aku dengan waktu dan disiplin.
Kerjaya diriku, hoi hoi hoi. Dia tu siapa?.
Kerjaya diiku, sastera la sikit bro... dia adalah motosikal bukan kereta.
Kerjaya diriku, ku masih belajar dan kerja part time jer.

Pekerjaanku, meletakkan emosi di barisan hadapan.
Pekerjaanku, bertunjangkan pemikiran positif setiap kehendak waktu.
Pekerjaanku, setiap hari lebih-lebih lagi weekend.
Pekerjaanku, disebuah pizza hut di bandar putra nilai.

2 comments:

Anonymous said...

keje kat pizza hut?
mkn byk sket ye.
keding sngt.
haha.

iftin nasuha said...

wah..dah keje..em ramai tertanya2 apa yang dilakukan oleh abg wady sekarang ni..jagn di lupakan orang yang jauh ni..ramai yg menanti..hehe. (roha menanti berita la..kui2..nati ada yg marah..)