Friday, November 28, 2008

azam tahun baru

dulu aku mempunyai persepsi bahawa tak boleh buat azam baru menjelang tahun baru. namun jika diperhatikan, kita selalunya membuat azam apabila tiba waktu tahun baru dan apabila semua orang bercakap tentangazam tahun baru.

apa yang selalunya berlaku adalah semangat yang menjadi hangat-hangat tahi ayam, bila hilang hangatnya maka seoalah ia hilang dari pandangan, dan terpijak.

hampir sebulan lagi tahun masihi akan menjelang, tak tau mimpi apa aku dah bersibuk ngan azam untuk hari mendatang. bagiku tak kisah jika mau mulakan azam bila-bikla masa,. itu lebih baik dari orang yang tak mempunyai matlamat.

jadi aku dahpun menyediakan beberapa rancangan cita-cita dalam kaedah persuratan. anyway dalam bidag kedigitalan, aku dah siapkan facebook dan tagged. satu percubaan yang agak drastik bagi ku. dan cadangnya nak buat layout isian terbaru bagi wordpress mekanik aku.

banyak lagi nak buat dan aku hanya berharap dapat terus hidup dan sihat walafiat sehingga saat itu. hahaha

1 comment:

Anonymous said...

aku seorang yg tidak mempunyai matlamat dalam hidup..hanya membiarkan perjalanan diri diatur oleh masa dan takdir Allah..sihatkah begitu????