Sunday, November 02, 2008

konvoi


semalam hari ahad 2/11/08. Tawaran dan ajakan bersambut selepas apabila sahaja aku sampai ke tempat menginap. Malam sebelum itu aku stay kat umah abg aku dan tak berapa pasti untuk pergi atau tidak. Aku pergi jugak untuk mendapatkan pengalaman baru di tempat orang. Dengan berkenderaan sembilan buah motor, adalah seramai lebih kurang 18 orang pergi dan semuanya budak miat.

Bertolak lebih kurang kul 10 pagi yang asalnya jam 8 pagi nak bertolak, at least bergerak jugak rombongan ni ke kuala pilah. Lebih kurang kul 11.30 pagi sampailah kami ke hutan lipur ulu bendul selepas berhenti beberapa kali, tempat dekat jer tapi tiap kali berhenti, sebatang rokok ugak habis, ish ish ish diorang ni....

Dah sampai tu, sesi memanaskan badan dimulakan dengan terjunan kedalm sungai dulu, apa tak nya, semua dah terliur nak merasa kesujukan air terjun yang sukar dinikmati di kl mahupun di lapangan terbang.

Dah tu, kejap-kejap kena la naik ke darat kerana nak baker ayam, banyak ketul tu, 7 ekor ayam untuk 18 orang makan, ayam diperap sehari dalam peti sejuk ditambah pulak sosej yang di buat dengan usus binatang apa aku pun tak tau, harap-harap la jangan si babi. Percaya jer dengan logo halal jakim di situ..

Tak pasal-pasal hari sudah meninggi ke tengahari, lepas solat zohor, ayam masih belum siap. Kami yang dah kelaparan ni curik-curik la makan sosej yang dah siap, jajan memang rembat habis.

Hampir ke petang, hujan renyai-renyai diiringi yang hujan lebat, alhamdulillah siap jugak ayam dibakar namum hujan semakin lebat dan bertambah lebat selebat bunyi kelaparan perut setiap orang. Bulat kata semua, ayam dijamu dalam hujan, makan dalam hujan dan manambah kesedapan dengan sos berkuah hujan.

Alkisahnya mandi hujan di ai terjun ni belum habis, dah siap melahap 2, 3 ketul sorang . ada sebahagian yang berani pergi mandi, aku tak tau la., luckily takder ibu air melanda , kalau tak confirm-confirm dah jadi mayat diorang ni. Dah bagi peringatan tapi tak mau
dengar jugak, lantak korangla.

Balik 3x. dan kami pun berangkat pulang dengan menyusuri tepian sungai ke tempat parking motor, terasa jugak kejauhannya setelah penat menggigil dalam hujan dan air sungai. Tambah pulak aku tak pakai selipar yang mana selipar tu disimpan dan dilindungi dari air.

Dah tu apa lagi, kami pun berangkat pulang balik ke kampus , merempit jugak dalam lebuhraya, nak kata terkezut tak terasa pulak tapi odometer tunjuk 140 km/sejam. Laju tak laju, sampai jugak kami ke tempat asal, dan rasanya program kali ni memang best, planning lepas ni kami akan ke port Dickson pulak selepas final exam ni.

2 comments:

Anonymous said...

salam brader,
selamat berusahe ntok exam!

p/s:jgn lyn nazifa.
ngigau lebih tuh.ahaha.
:D

Adlan said...

wah.. jadi mat rempit skrg ye? hebat ko skrg wady! suspek sama lu!! haha