Thursday, March 19, 2009

aku dan 3rd mentoring







































seawal 6.30 pg lagi wady telah menghantar sms ke taman melati sambil mendengar lagu nyanyian penyanyi indonesia dari radio era. mesejnya ditulis begini; "gue ngak mau pergi mentoring, gue mau ketemu cewek gue, tp gue jugak mau jumpa sama afiqah, jadi gue akan tunggu afiqah disekolah pd petangnya".


selepas subuh dia tertido sambil merancang harinya.
sampai waktu petang yang tersebut dia sudah berada di sekolah kebangsaan setapak indah tepat pada pukul 5.15 petang, tak tahu sudah tiba atau belum rombongan dari taman tasik perdana, dia bertanya pada pak guard. dan pakguardkata mereka blum sampai lagi. jadi dia mesej kepada salah sorng kawannya di aman tasik perdana yang berbunyi; "kalo bas dah gerak balik, ko mesej aku bley?". dan mesej itu dibalas beberapa minit kemudian.

Oleh kerana bas yang membawa rombongan mentee akhi akan tiba pada pukul enam, dia memenuhi masanya membaca buku yang dibawanya, sambil sambil membaca ditepi padang dia juga melihat budak-budak bermain bola.


deruman engin bas dari jauh sudah menyebabkan dia bangun dan mengemaskan bukunya. perlahan-lahan dia berjalan kearah bas yang sudah berhenti. ''eh abang, "sorang budak yang baru turun menegur wady dan terus melintasinya.
sambil tersenyum pada menteenya, dia juga menegur adik-adik yang lain.....( blur pulak nak sambung ni).

petang tu aku hantar mentee aku ke rumahnya, on da way nak sampai rumah dia, kami bertemu bekas mentee akhi iaitu ain dan fatihah dan sorang lagi nama apa da lupa da. banyak etul mereka ni berubah, yang menyedihkan lagi diorang ni dah pandai pakai pakaian ketat, freehair tu biasa bagi diorang ni, before berpisah aku hanya sempat menasihati diorang supaya tak tinggal sembahyang. terpulang pada diorang.

anyway, sebelum pulang kami ambil sedikit masa berada ditaman permainan berdekatan rumahnya. disana dapatla aku kenal beberapa orang kawan satu taman. kat situ kami main dengan seekor arnab peliharaan kawannya yang belum bernama dan di situ jugakla aku dapat lihat keceriaan dia yang paling berseri. mungkin sebab minggu lepasnya adik aku ni merajuk dengan sikap aku yang banyak menegur mentor-mentor pompuan kat 2nd mentoring.


anyway hari itu jadi hari aku yang paling gembira...
sebelum balik sempat aku berikan satu hadiah sehelai lanyard bertulis miat melalui kawannya apabila dia da pulang.

1 comment:

Adlan said...

ingatkan ko pegi itu mentoring.. nak jmpe adik die je.. kitorang taknak jumpe.. uhuh