Sunday, March 22, 2009

selasa yg lepas







selasa yang lepas dpatla peluang aku pergi memancing setelah sekian lama tertahan. pancingku hanya dua biji tin susu pekat yang telah aku bersihkan dan dililit tali tangsi padanya.

umpan hanya cacing yang dicari sekitar rumah sewa kawan.tempat mancing cantik, sebuah tasik yang luas tak jauh dari tempat aku bermastautin sekarang. nama tasik tu tasik idaman.

cuma ikannya tak pasti besar ker kecik. agaknya besar tasik besarlah ikannya. tapi hari itu aku tak dapat ikan besar.hanya ikan kecik jer dapat, itupun seekor tilapia sebesar tiga jari, sebelum lepas lupa nak tangkap gambar, dah lepas baru teringat, "lupa lak pulaaaaaak" itu jer yang mampu diluahkan.

sebelum hari selasa tu, pergi ke gombak. on da way ke UIAM aku melihat begitu banyak kereta keluar dari tol kat gombak tu.

setahu aku, kete tu sume dari pantai timur, insan-insan perantau dari terengganu, pahang dan kelantan ini sedang menuju pulang ke rumah kerana esoknya akan bekerja semula di selangor dan kl ini.

1 comment:

HidayahFadziL said...

dapat ikan wat pe ngan ikan?
hehe
abg wady pe kaba?