Monday, March 02, 2009

lepas habis metoring aku....










pancaran matahri seperti hari sebelumnya, terik di tengah siang dan pudar di anjung malam yang akan menjelma. mendung petang ini megubah rancangan dia ntuk balik awal, bimbang lebat ditengah jalan melembabkan dia untuk sampai ke destinasi sebenar.

sedang wady merenung cuaca petang itu, terfikir; ada baikknya aku melawat najib dan mizi. lama jugak tak jumpa diorang. kali pertama dihubungi tak mendapat jawapan, kali kedua dia cuba lagi dihadapan atm sambil membaca satu iklan mencari bakatbakat baru gadis dan teruna selangor fm.
haa dapat jugak, "ko ada kat umah x najib? aku cadang nak g umah ko jab g". suara terik-terik masam sebelahsana menjawab "hoi wady, aku takder kat umah, aku balik kg, tp mizi ada, ko kol dia" . lepas abis perbualan tepon tu, wady terus bergerak ke rumah najib yang terletak di taman melati.

hujan menambah gugusan titisan yang turun dari rintik-rintik menjadi banyak rintik, kali ni dalam kategori rintik lebat, saat itu wady dah sampai ke bangunan yang merempatkan mizi dan najib. "alamak, mizi ni tak angkat fon la pulak".

1 comment:

iftin nasuha said...

nampak sedap jerk nasi tu..huhu.nyway tempt dia kat mana?