Wednesday, May 28, 2008

kefasilitatoran dalam kem ibadah-tilawah akhi







kembalinya aku dihadapan pc ini adalah untuk menceritakan perkara terbaru yang ku lalui beberapa hari yang lepas. setelah purnama digantikan sang mentari pada tanggal 23 bulan kelima masihi, akhi telah mengadakan satu program yang bertema "ibadat-tilawah", mencari penghujah sejati.


tanpa ku duga, diriku turut terjebak menjadi saksi temasya ini, sekira-kiranya 68 orang manusia-manusia kerdil yang dipanggil peserta, berumur antara 10-13 tahun menyertainya. bak kata sang dewata ''jangan pandang belakang" lagi, aku memusatkan perhatian menjadi fasilitator memutarbelitkan lima orang anak muda.

selama tiga hari sehingga tanggal 25 bulan kelima masihi, tempat tidurku hanya lantai masjid, namun terisi didalam temasya ini perkara-perkara yang melinangkan badan. mereka harus menempuhi ujian pertama iaitu membaca alquran, kali ini tiada siapa pun yang terbakar.

tema bersyarat lagu, dinyanyikan dari semasa ke semasa, "cinta lima perkara" menjadi amalan pembuka majlis. muka-muka baru kulihat menjaga dewata temasya ini. pc = zarith, modul = ana, special task = fiza, pm = fadli , catering = izah. maaf dipinta , yang lain tak ingat.


sehebat-hebat atlit olimpik 2008, hebat lagi peserta ini. mereka telah bangun awal untuk stretching, tepuk nyamuk dikenalkan disini.


temasya kali ini tiada persembahan dari peserta, namum aku dapat menemui mizi si gagah berani, ezad si muka manis, najib si kaki panjang, pzin si pemakai kacamata dan daisy siti ionwoman. kepada si-si yang lain maaf kerana tidak di sebut. mereka ini bukanlah keramat walhal tiap-tiap hari main ps 2. akan tetapi mereka ini datang melihat sambil berzikir didalam hati.


di dalam program ini keadaan di busutkan denga tergulainya lagu negaraku, lagu dan gaya2 dari st agnes dalam cerita "my boss my hero"dan "para-para sakura" di olah dan dimasukkan dalam lagu negaraku dalam progeram ini.

supaya tidak masuk isa dan blog ini di ban, aku berhenti bercerita.



2 comments:

Anonymous said...

ko da apply ke modul kpd yg ingin berumah tangga dlm progrm tu??

Anonymous said...

akhirnya, mentee ika tu bercakap jugak dgn aku.. aku gembira dpt mengacau asiah.. wlaupon dia ngadu kat anis.. hahaha