Friday, September 05, 2008

respek tul member ni

member aku sorang ni tertiba pulak naik respek aku terhadapnya. awal-awal dua tiga minggu lepas tu dia nak bercerita ngan aku masalah yang menyebabkan dia selalu nampak merudung seminggu dua waktu itu. tapi aku tak layan sangat sebab pasal dia dan awek dia. aku cuma tanya sikit sebanyak dan pastu buat-buat tak minat dan itulah yang selalu aku buat jika ada orang bercerita pada aku. betul ker aku buat-buat tak minat. memang.

dalam hati memang macam insan lain, ingin tahu jer apkebenda yang berlaku dalam setiap penceritaan. lepas bagi advice sikit sebanyak aku cuba melarikan diri supaya tak menjadi tempat orang mengadu, kita pun tau kan, bila dah orang mengadu, terpaksa lah pujuk, ini bab yang aku fail ni.

anyway kawan aku akhirnya bercerita jugak walaupun aku dah agak apa yang terjadi. begini kisahnya.

dia dirundung malang sebab aweknya macam nak mintak putus. sebenarnya sebelum itu dan sebelum itu lagi aweknya telah diperkosa oleh orang yang tak dikenali, waktu itu member aku ni baru kenal awek ni, lama-lama diorang jadi couple walaupun dia tahu ceritanya dan sememangnya tak mudah bagi dia untuk menstabilkan emosi si awek ni dan memberi dorongan demi dorongan.

tertiba pulak seminggu dua yang lepas, ada kes baru, setan yang mencemari maruah si awek ni buat ugutan. nak postkan gambar/ video kejadian .....tuuuut... dalam internet, dah la buat jahat kat manusia yang lemah, sempat pulak rakam.

kali ni member aku dan aku sekali jadi buntu... yang ni memang aku tak tau nak bagi advice camna, aku berlalu tanpa meminta dia bersabar sebab jadi camdalam drama pulak aksi meminta orang bersabar ni.

biarlah pihak polis yang menyetelkan masalah ini dan selepas seminggu, dan berkat ramadan yang datang, member aku ni dah bley borak balik ngan awek dia yang tertiba trauma dan hanya boleh diakses oleh family sahaja.

selintas terfikir, memang banyak bagusnya member aku ni, aku masih tidak menemui jawapan jika kejadian ini berlaku pada diri aku, dan mintak dijauhkan oleh yang maha kuasa dari berlaku pada diri kita.

2 comments:

Adlan said...

tak sangka if ada jugak antara kawan rapat yg ada masalah macam tu. worst case scenario jugak la.

ni kwn kt kolej baru ko ye?

Anonymous said...

В решение вопроса компенсации убытка причинённого в результате залива квартиры необходимо независимая экспертиза при заливе квартиры[url=http://xn--80aatf4czb.org/].[/url] Исходя из практики мы видим, что вред наносится не только имуществу, но также и эстетическому облику квартиры, то есть ремонту[url=http://xn--80aatf4czb.org/].[/url] Естественно при этом хозяева не в самом хорошем настроение доходить даже до самоуправства. Но надо быт реалистам и смотреть на дело как оно есть, то есть здесь вступают в урегулирование спора независимые эксперты и их задача провести оценку ущерба который даст реальную стоимость восстановительных робот.