Sunday, September 28, 2008

samarinda 210

mengingat kembali pengalaman pulang berhari raya pada kali ini. perjalanan dengan keretapi selama hampir 13jam cukup memeritkan. 25hb tarikh di tiket menyampaikan aku ke kl sentral. tepat pukul 8.30malam keretapi yang membawa beratus-ratus penumpang mula bergerak menuju ke gemas, johor.

pertama kali menaiki tiket tempat tidur, berbagai perasaan yang muncul ditambah pulak dengan ketiadaan sweater yang menggusarkan fikiran. semoga ibadat sembahyang maghrib dan isyak sebentar tadi menenangkan jiwa dan emosi diri.

teman tiada malam ini, penumpang masuk jer katil diorang, tak tunggu lama dan terus tutup tirai menandakan tak mau diganggu. mujur aku membawa teman yang muhrim iaitu buku bertajuk ''jangan bersedih jilid satu' dan "diatas sejadah cinta".

dipendekkan cerita, esoknya pun tiba, tapi aku masih belum tiba ke tempat tujuan. sekarang aku kira dah berada dalam negeri kelantan. tapi tempat yang tak tau kat mana, line tepon takder.

setelah dicatu-catu, tak silap aku dah hampir 10 jam aku tidur, sememangnya amik sit tempat tidur., teman yang ada tak dapat menyekang mata ni. lalu dipendekkan lagi cerita, aku pun sampai ke tempat yang dituju, stesen wakaf baru. dah pukul 11 pagi dan aku terasa betapa lamanya perjalanan kali ini,

tup tap tup tap, aku sampai kota bharu dan akan menaiki bas balik ke umah aku. jika anda nak tahu, aku sampai ke rumah pada pukul 2 petang. uwaaaaaaaaaahhhhhh

2 comments:

Adlan said...

oh. naik kereta api balik raya

teringat waktu pergi ke Perlis naik keretapi 12 jam.. best2!

tapi memang sakit la kalau dok kerusi kelas ekonomi tu kan

Anonymous said...

betol2..setuju ngan lan...teringat mase naik tren jelajah utara..first time naik tren dalam keadaan sedar..best sangat!!!nak naik lagi...