Monday, June 30, 2008

penganggur dan pekerja

masuk hari kedua hari ni aku terasa seperti seorang penganggur. seminggu lagi menunggu kemasukan untuk belajar agak terasa kekosongan. mujurlah aku ada meletakkan beberapa matlamat dalam "43 things " kat sebelah. terisi jugak la masa dan kalo buat betul-betul, tentunya aku tak punya masa nak beristirehat.

jadi first sekali aku kena tegapkan azam ni dulu dan mind setting balik kepala otak ni supaya tidak menganggap ianya satu "holiday view" walhal "everyday every move happened". minggu lepas percubaan untuk belajar mandarin ambil masa dua hari for the prolog, maybe hari ni cuba sambung balik selepas 4 hari berteleku bersama pelajar-pelajar di satu kem bernama "young aviator".

gambar takder lagi nak tunjuk, jika dari awal ceritanya. jeng jeng jeng . dulu masa bulan dua belas aku pernah bukak laman web dan terlihat satu program. nama dia "aviator summer camp 07". curious ku bertambah memandangkan aku pun dalam bidang yang sama, aerospace. jadi berazam untuk pergi sahaja. rupa-rupanya ia special untuk pelajar-pelajar sekolah dan lepasan spm.

takper lah, kataku dalam hati... tahun depan mungkin bleh jadi komiti atau jadi fasi.
subsequently, minggu lepas ada program yang lebih kurang dan aku tak melepaskan peluang ini untuk apply for that event. aku jadi fasi..

belluga republic nama bagi kumpulan aku. terdiri dari tiga orang wanita dan 6 orang jejaka. kombinasi 9 orang pelajar dan dua orang fasi menjadikannya 11 orang dan kumpulan ini mendapat tempat kedua. bukan sebab fasi tapi diorang sendiri yang beraksi dan mencuba. tahniah pada ahli kumopulan aku.

pada dua orang ahli yang tak nak disebut namanya tapi muka cam monyok sebab tak sempat bukak, hamper... hahaha... sori for that. nanti lain kali abang belanja korang makan (kalo jumpa lagi)....

tak sabar rasanya nak sambung belajar yang akan berlaku pada minggu hadapan. jadi pelajar ni adalah satu pekerjaan, tetapi bagi semua manusia, belajar adalah wajib dan sememangnya kena balajar even berada disatu pulau yang hanya muat untuk seorang berdiri. pasti ada perkara yang boleh dipelajari...


3 comments:

Anonymous said...

salam.hehe.
biase aa abg ad.
bebudak skrg kan da maju.
fuhh.this week abg da stat
bljr balek ea?sure busy kan.
kitorang ade exam lagi 3 minggu.
takut oh.

banyak lagi tak cover.
btw;
nk email abg ngen abg awak skali.
nak add kat fs.

& majulah mandarin ntok abang ye.
haha.jgn mls & terlebih tdor!

p/s:sape amek hamper bahagian kitorang kene blanje ye.

Anonymous said...

Gud luck ye abg ad!!chaiyok!!

alaa abg kan pndi!!

ahaha

Anonymous said...

oh abg ad!!!selamat menyambung kembali pelajaran!!!