Tuesday, June 03, 2008

berita sensasi

semalam adalah sejarah, di dalamnya tercatit suatu peristiwa yang terbukti dikemudian hari. semalam aku mendapat satu mesej dari negeri terengganu, dari tempat berlangsungnya sukan malaysia.

seorang saudaraku yang bernama zillah, dengan ketekunan latihannya dalam sukan karate, beliau dapat mewakili sebuah negeri yang di sensoredkan namanya. kini beliau telah berjaya menggondol pingat perak dalam sukma tersebut yang berlangsung semalam.

tahniah diucapkan kepada zillah kerana telah berjaya mendapat tempat yang top kat dalam sukan ni, zillah ni salah sorang members akhi project, orangnya kecik jer tapi jangan main-main atau sengaja acah-acah, wad icu jawabnya. dalam akhi pulak dia merupakan salah seorang "ahli fikir" yang telah disebut dalam bahsa latin sebagai "geng kongsi gelap". mungkinkah sekarang geng kongsi gelap ini sedang berpesta meraikan kemenangan salah sorang members mereka,

sebelum itu, diterangkan serba-serbi tentang zillah ini, dia anak keberapa dalam keluarga? ntah la, tak ingat. dia amik course ict kat uia gombak, dah ada pakwe ker belum? dah!!. dia berumur 22 tahun tak termasuk tahun lompat. dia ni kat uia masuk persatuan akhi project dan persatuan shitoriu karate do. berasal dari terengganu dan no 13 dalam ahli fikir.

patut la rasa nak gi jer e terengganu tu nak tengok zillah lawan karate, tetapi ada hal yang menghalang pulak. anyway bersempena berita zillah telah menang pingat perak ni, terimbas kembali waktu zaman dok uia dulu, masa tahun 2 setengah aku dan 9 orang kawan-kawanku yang semuanya kos engin telah buat satu kumpulan yang bersifat mencari keuntungan sosial dengan jalan halal.

maka kami telah menubuhkan sebuah syarikat ala-ala "syarikat" yang bernama "armada corp.". jadi produk kami yang pertama adalah perkhidmatan print laser jet kat mahallah usman, yang keduanya adalah sewa khemah pasang siap kat mahallah ali. dengan dana pertama rm 500 sorang, duit tu tak habis lagi.

then bila sebahagiannya dah grad, tertubuhnya pulak syarikat betul-betul yang bernam ia-tech, baru jer daftar bulan 2 tahun 2008ni. syarikat ni jual-jual komputer. kat sebelah ni ada link syarikat ni.m sekarang ni beroperasi kat gombak lagi dan rancangan terbaru nak bukak di kelantan di pekan ketereh 4 kilometer dari rumah aku.

apa reaksiku? korang jangan kotorkan kawasan itu... hua hua hua..

3 comments:

Adlan said...

wa.. zilah menang ke.. aku baca sokkabar x prasan plak nama nye..
ada kategori kata n kumite jugak..

http://www.sukma-2008.com.my/rs2008/bm/cm/MedalsAudit_Sports.aspx?sid=24

yang ni link senarai pemenang sukan karate.. xde plak nama zilah.. ehmm

Anonymous said...

salam, wady no 7,

amy no. 13, zilah no. 14.. mungkin kau terlupa agaknyer...
mmg aku meraikan kejayaan beliau di sini..

Anonymous said...

hmm.. kite cari banyak kali name zilah.. takde pun.. tak sempat nak tgk kene anak..